Teczki firmowe jako materiał promocyjny firmy

Teczki papierowe firmowe są świetnym materiałem marketingowym. Są praktyczne i użyteczne przez długi czas. Dlatego też z perspektywy firmy przeprowadzającej właśnie kampanię reklamową warto zastanowić się nad zamówieniem teczek, które spełniały by promocyjne działania dłuższy czas po ich wyprodukowaniu. Teczki nie nadadzą się do intensywnej i ograniczonej w czasie kampanii reklamowej – tu sprawdzą się ulotki czy ogłoszenia w Internecie. Teczka ma mniejszą możliwość promocji, ale dłuższy cykl życiowy. Ulotka na przykład działa krótkotrwale, zaś teczka może przez lata przechowywać dokumenty w szufladzie. Jak więc zaplanować projekt teczki?

Kilka porad na temat projektowania teczki firmowej

 

Na teczce należy zamieścić informacje, które nie zdezaktualizują się zbyt szybko. Można umieścić na niej numery telefonów, adres internetowy, lokalizację biura – o ile nie za często zmienia się te podstawowe dane. Teczka jako produkt reklamujący kojarzy się z czymś stałym, to wyrób do długotrwałej kampanii reklamowej, która może przynieść rezultaty po dłuższym okresie czasu. Teczka nie jest wielką ulotką. Powinna zawierać hasła, które będą kojarzyły się z firmą w sposób nienatrętny, stabilny. Klient, który znajdzie teczkę ofiarowaną przez daną firmę po kilku miesiącach może zadzwonić i poczuć wielki zawód, gdy okaże się że promocja już minęła.

Na projekcie teczki oprócz danych podstawowych powinno się zawrzeć kilka krótkich odpowiednio dobranych tekstów, opisujących działalność danego przedsiębiorstwa. Ponadto można umieścić tu jakieś przydatne informacje, które niekoniecznie związane są z promocją aktualnie trwającą np. techniczne porady dla ludzi, którzy mogliby zainteresować się daną branżą, ciekawa historia, która przedstawia sposób działania i unikalne pozytywne cechy danej firmy, mapka i wszystko to co może przyciągnąć uwagę klienta.

Kolorystyka oraz forma teczki jest dowolna – najważniejsze jest to, by firma mogła być przez to zapamiętana i by klient patrząc na teczkę kojarzył ją z jakimś produktem czy usługą.