Czym folder reklamowy różni się od katalogu?
Decydując się na przygotowanie spójnych materiałów reklamowych każdy przedsiębiorca staje przed niełatwym wyborem konkretnych nośników reklamy. Na rynku do wyboru jest wiele produktów reklamowych, które posiadają różne funkcje, budowę, miejsce do zadruku. Bardzo często głównym dylematem jest wybór między folderem a katalogiem reklamowym. Wiele osób nie wie jaka jest różnica pomiędzy nimi oraz ich dokładne przeznaczenie.
Czym jest folder reklamowy
Folder reklamowy to jedna z najpopularniejszych form reklamy (https://www.drukomat.pl/katalog-szyty). Jest to arkusza papieru, który jest podzielony na kilka stron. Głównym zadaniem folderów reklamowych jest prezentowanie usług oraz produktów firmy w ciekawy i niezbyt obszerny sposób. W folderze możemy użyć ciekawych zdjęć, grafik oraz krótkich opisów. Folder, w przeciwieństwie do katalogu nie ma na celu pokazanie pełnego asortymentu oraz zakresu usług firmy. Ma on zaciekawić odbiorcę i skłonić go do dalszych działań.
Druk folderów reklamowych – główne zalety
- Niski koszt produkcji – druk folderów reklamowych jest na tyle tani, że mogą sobie na niego pozwolić nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale równie niewielkie firmy jednoosobowe
- Łatwość przekazywania – folder reklamowy możemy dołączyć do zakupów, wysłać pocztą lub wystawić w specjalnym stojaku podczas targów branżowych, szkoleń lub konferencji
- Ciekawa prezentacja firmy – druk folderów reklamowych pozwala na przygotowanie ciekawych i kreatywnych projektów. Dzięki temu możemy zaprezentować naszą firmę w sposób, który wzbudzi ciekawość i zapadnie w pamięć.
Czym są katalogi reklamowe
Katalogi reklamowe są formą przedstawienia pełnej oferty firmy. Można w nich umieścić ciekawe zdjęcia produktowe, pełne opisy i specyfikacje. Są one doskonałą pomocą podczas spotkań z klientami oraz świetnie sprawdzają się w sprzedaży internetowej, podczas której klient nie może na żywo zobaczyć wybranych produktów. Katalogi reklamowe muszą mieć doskonałej jakości grafiki i zdjęcia. Dodatkowo całość projektu musi być świetnie przemyślana i zaprojektowana. Tylko tak przygotowany katalog spełni zamierzony cel, jakim jest sprzedaż.
Jak widać katalogi firmowe oraz folder reklamowy mają dwa różne zadania, jednak posiadają wspólny cel, jakim jest doskonała prezentacja firmy oraz zachęcenie odbiorcy do skorzystania z jej oferty.