standy reklamowe - dla dystrybutorów

Promowanie marki u dystrybutorów

Czy po oddaniu naszego produktu do dystrybutorów należy pozostawić promocję w ich rękach? Oczywiście można to zrobić, ale jeśli zależy Ci na wsparciu sprzedaży (i zwiększeniu zaangażowania dystrybutorów), warto zainwestować w dodatkowe materiały reklamowe.

Niestety nawet najlepszy produkt sam się nie sprzeda. Jeśli zależy Ci na wsparciu sprzedaży i dużym zainteresowaniu Twoi produktem, warto zainwestować w dodatkowe materiały dla dystrybutorów. Tworząc przydatne i przemyślane materiały dla dystrybutorów łatwiej dotrzesz do klienta ostatecznego i wygrasz walkę o jego uwagę. A wiadomo, że w czasach tak ogromnej konkurencji – brak inwestowania w reklamę i promocję to strzał w kolano.

Wyróżnij się, albo zgiń (w tłumie)

Dystrybutor ma wiele produktów – musisz więc dać mu powód (i narzędzie) do tego, aby wyróżnił właśnie Twój. Ciekawe i praktyczne gadżety i ekspozytory reklamowe, zwłaszcza te tekturowe nie obciążą zanadto Twojego budżetu, a będą znacznym wsparciem dla dystrybutorów.

Tworzenie materiałów dla dystrybutorów nie tylko wspiera sprzedaż, ale dodatkowo stanowi doskonały fundament owocnej współpracy. Wspierając i ułatwiając pracę pośrednikom sprzedaży, zyskujemy ich zaufanie i większą lojalność. A nie ma na w biznesie lepszej inwestycji niż inwestowanie w dobre relacje biznesowe.

Co eksponować u dystrybutorów?

To oczywiście zależy tak od rodzaju oferowanych produktów, jak i od zapotrzebowania danego współpracownika. Są jednak elementy, które są reklamowymi pewnikami, a dystrybutorzy przyjmą je z duża wdzięcznością.

  • Do jednych z najskuteczniejszych materiałów reklamowych, wspierających dystrybucję należą rozmaite ekspozytory i stojaki reklamowe. Wybierając rodzaje standów reklamowych weź pod uwagę to, jaką przestrzenią dysponuje dany dystrybutor i jakie zaplecze już posiada. Jeśli ma mało przestrzeni – wybierz kompaktowe ekspozytory na ladę. Standy reklamowe łączą wygodę mebli sklepowych z dużą powierzchnią reklamową.
  • Dla dystrybutorów dysponujących dość małą lub średnia powierzchnią, warto wybrać lekkie standy i stojaki reklamowe w kasecie. Tego typu nośniki można z łatwością przechowywać i przenosić w różne miejsca. Lekkie standy są też najlepszym wyborem przy sezonowych promocjach, konkursach lub chwilowych ekspozycjach.
  • Jeśli przygotowujesz materiały do wielkopowierzchniowych sklepów, wybierz coś ekstra. Tutaj możesz wybrać zarówno ścianki, jak i bramy i stoiska reklamowe. Jeśli dysponujesz dużym budżetem – wybierz konstrukcje stałe, jeśli zaś szukasz elementów do czasowych promocji lub np. do wprowadzania nowego produktu na rynek – lepiej sprawdzą się tekturowe stojaki i ekspozytory reklamowe.

Poza standami reklamowymi, warto przekazać dystrybutorom treściwe i ciekawe materiały reklamowo-informacyjne. Mogą to być zarówno ulotki, ciekawe naklejki, plakaty lub wobblery reklamowe. Jeśli możemy wykorzystać więcej przestrzeni, można rozważyć także dostarczenie dedykowanych fototapet, spójnych z naszym wizerunkiem i linią produktową. W przypadku czasowych promocji można rozważyć zastosowanie folie podłogowe lub adhezyjne.