Kalendarze 2020, Druk kalendarzy

Najwyższy czas na druk kalendarzy 2020!

Sezon na druk kalendarzy firmowych czas zacząć! Jeśli chcesz uniknąć długich terminów i nerwówki pod koniec roku – właśnie teraz warto zabrać się za tworzenie kalendarzy reklamowych. Ile czasu może to zająć i jak najlepiej rozplanować pracę?

Od projektu aż po druk kalendarza 

  • To oczywiście zależy zarówno od rodzaju kalendarza, jak i od tego, jaki skomplikowany projekt planujemy wydrukować. Wiadomo, że inny będzie czas przygotowania kalendarza listkowanego lub plakatowego – z 1 grafiką, a inny kalendarza z 12 stronami – i inną grafiką na każdy miesiąc.
  • Poza samym rodzajem kalendarzy, pod uwagę należy wziąć także umiejętności projektanta. Upewnijmy się, że jest on doświadczony i potrafi zarówno stworzyć projekt, jak i odpowiednio przygotować go do druku. Wbrew pozorom, wcale nie jest to błahostka, a umiejętność DTP pozwala uniknąć czaso- i kasochłonnych pomyłek.
  • Warto też dobrze dobrać miejsce, w jakim zlecimy druk kalendarzy. W przypadku drukarni online, jeszcze przed zamówieniem można sprawdzić planowany czas wysyłki (odpowiednio skonfigurowany pod określony rodzaj i nakład kalendarzy).

Projektowanie kalendarzy na 2020 rok

Wybierając grafika, który wykona nasz kalendarz firmowy, warto upewnić się, że zna się on nie tylko na swoim warsztacie, ale także na trendach projektowych. Tak, jak w przypadku każdego innego projektu, kalendarze 2020 powinny być stworzone z uwzględnieniem panującej mody. Dobry projekt kalendarza to taki, który nie będzie naszą reklamą i to przez 365 dni w roku. Aby tak się stało, powinien on być nie tylko estetyczny, ale i pasujący zarówno do danej osoby, wnętrza, jak i trendów.

Osoba obeznana w świecie grafiki doskonale zdaje sobie sprawę z tego, co w designie piszczy, dlatego stworzenie modnego kalendarza 2020 nie będzie dla niego problemem. Jeśli nie chcesz tracić czasu i nerwów na odrzucanie kolejnych nietrafionych projektów – wybierz doświadczonego grafika, który stworzy projekt w punkt – i na miarę nowego roku. Warto zawczasu zarezerwować czas polecanego projektanta i zapytać, ile potrzebuje czasu na przygotowanie propozycji i wykonanie finalnego projektu. Zwykle zajmuje to od kilkunastu dni do kilku tygodni

Wybór rodzaju i przygotowanie kalendarza do druku

Jeszcze zanim przystąpimy do pracy, zastanówmy się, jaki rodzaj kalendarza nas interesuje. Czy ma to być kieszonkowy kalendarz wizytówkowy, kalendarz książkowy, a może wersja biurkowa – czyli tzw. piramidka? Dość ekonomiczną i efektowną formą są też kalendarze plakatowe – w dużym formacie i z jedną grafiką na cały rok. Z plakatów ściennych bardzo popularne są także kalendarze x- dzielne – czyli te z okienkiem, zawierające jedną grafikę i wymienne kalendaria – jedno-, dwu- lub trzymiesięczne. Tutaj wystarczy jeden dobry projekt. Inaczej jest w przypadku kalendarzy wielostronicowych – tutaj każdy miesiąc wymaga innej oprawy graficznej/zdjęcia lub tekstu. Ten rodzaj kalendarzy daje największe pole go kreatywnego popisu, ale wymaga też najwięcej pracy i czasu grafika. Dopracowywanie tego typu kalendarzy może zająć nawet kilka lub kilkanaście tygodni.

Pamiętaj, że

Każdy z tych rodzajów wymaga innego projektu i osobnego przygotowania pliku do drukarni. Nawet jeśli wybierasz jeden wzór, który chcesz przelać na różne rodzaje kalendarzy, musisz uwzględnić czas na przygotowanie każdego z nich do druku.

Dystrybucja kalendarzy reklamowych

Poza czasem na przygotowanie, projekt i druk kalendarzy należy uwzględnić także proces dystrybucji. Aby go przyspieszyć możesz już na etapie zamawiania kalendarzy, wybrać opcję kalendarzy z kopertami – co łatwi adresowanie i sprawną wysyłkę kalendarzy do klientów i współpracowników.

Warto zawczasu przygotować zarówno koperty, jak i dopasowane torby prezentowe (jeśli kalendarz będzie wręczany wraz z innymi gadżetami). Jeśli masz już określony format kalendarzy, nie powinno to zająć więcej niż kilka dni. Także tutaj, jeśli chcesz usprawnić proces, pamiętaj, że możesz zamówić dedykowane koperty lub torby – i wydrukować je w tym samym miejscu, co kalendarze. Wówczas stworzysz spójny zestaw prezentów firmowych, z dedykowanym opakowaniem i dużym zapasem czasu.