Katalogi reklamowe

5 rzeczy, o których musisz pamiętać przy projektowaniu katalogu firmowego

Przygotowywanie materiałów promocyjnych to jedno z najbardziej wymagających działań każdego przedsiębiorcy. Konkurencja w każdej branży jest ogromna, dlatego głównym zadaniem tego typu nośników reklamy jest wyróżnienie się na tle innych firm.

Jedną z najpopularniejszych form reklamowo- informacyjnych są katalogi firmowe. Ich główną zaletą jest spora powierzchnia, na której można umieścić pełny zakres informacji o naszych produktach lub usługach. Najciekawszą częścią katalogu reklamowego są oczywiście zdjęcia i grafiki. Dzięki nim klient może w łatwy sposób zwizualizować sobie interesujące go produkty. Ponieważ katalog reklamowy ma perfekcyjnie zaprezentować firmę oraz zaciekawić klienta najważniejszy jest doskonały projekt.

O czym należy pamiętać podczas projektowania katalogu firmowego:

  1. Określenie grupy docelowej – musimy zdecydować czy katalog będzie przeznaczony dla klientów detalicznych czy hurtowych, czy może dla potencjalnych partnerów biznesowych. Jeżeli katalog ma spełniać określoną funkcję nie da się zrobić jednej, uniwersalnej wersji. Zupełnie innego języka użyjemy w przypadku osoby, którą chcemy zachęcić do zakupy kilku produktów, a innego do osoby z branży, którą chcemy zachęcić do współpracy lub zainwestowania większych środków pieniężnych.
  2. Wybór zdjęć oraz grafik – całość musi być spójna i jednolita. Wszystkie zdjęcia powinny być w podobnej kolorystyce, a grafiki powinny być dobrze do nich dopasowane.
  3. Wybór formatu i wielkości – wielkość oraz format powinny być dobrane do treści oraz zdjęć, które planujemy umieścić w folderze. W zależności od ilości stron dodatkowo należy podjąć decyzję czy nasz folder reklamowy powinien być klejony, szyty czy może spiralowany.
  4. Wybór drukarni – to jeden z najistotniejszych wyborów jakie musimy podjąć podczas prac przygotowawczych. Druk katalogów daje ogromne możliwości, ale nawet najlepszy projekt nie będzie prezentował się dobrze jeżeli nie wybierzemy profesjonalnej drukarni, która posiada maszyny najwyższej jakości.
  5. Przygotowanie pliku do druku katalogu – to bardzo ważne, aby cały projekt był spójny z wytycznymi drukarni. Spady, wewnętrzne marginesy oraz format plików muszą być spójne z instrukcją przygotowaną przez daną drukarnię.

W obecnych czasach coraz więcej firm korzysta z katalogów firmowych. Najczęściej są one przekazywane podczas spotkania z potencjalnych klientem lub wysyłane pocztą. Dobrze zaprojektowany katalog reklamowy doskonale zaprezentuje nasze produkty oraz firmę, a tym samym zachęci klienta do złożenia zamówienia. Warto zainwestować swój czas w przygotowanie i dopracowanie do perfekcji tej firmy reklamy.