Zaistnieć na rynku odzieżowym

Powstaje coraz więcej sklepów specjalizujących się w sprzedaży ubrań – zarówno używanych, jaki i markowych. Tak duża konkurencja sprawia, że nacisk położony jest na coraz bardziej na promocję, nie na same oferowane towary. Dzisiaj dużo ważniejsze jest, żeby najpierw trafić do świadomości klienta, a dopiero potem zaprezentować mu realny produkt, stąd też powstaje coraz więcej firm, które oferują drukowane materiały reklamowe dla sklepu.

Ulotna informacja

Choć wydają się mało ważnymi elementami kampanii marketingowej i kojarzone są z natrętnymi osobami rozdającymi je ulicach i deptakach, to ulotki są jedną z najłatwiejszych i najtańszych forma promocji. Dzięki nim dużo szybciej można dotrzeć do większej liczby przypadkowych konsumentów, a jeżeli dostrzegą oni korzyści w tym krótkim przekazie, mogą się zainteresować ofertą. Dobrze zaprojektowana ulotka może zawierać kupony promocyjne, zniżki czy też przydatne elementy.

Logo ukryte wszędzie

Innym pomysłem jest zlecenie zaprojektowania i wydrukowania breloczków i smyczy, które będą posiadały logo firmowe oraz hasło przewodnie. Można też postawić na naklejki i cukierki z logo, które może spróbować każdy klient sklepu. Słodki upominek z całą pewnością przypadnie do gustu wszystkim dzieciom. Sklep odzieżowy to również szyld nad wejściem do pomieszczenia oraz banner, które to jednoznacznie pokazują wizualne aspekty firmy. Dodatkowo banner posiada ważne informacje i znajduje się na drodze potencjalnych klientów, którzy mijają go każdego dnia.

Ręką fachowca

Należy jednak wystrzegać się samodzielnego projektowania takich materiałów. Złe wrażenie trudno zatrzeć w świadomości klienta. Jedynie profesjonalnie opracowane grafiki są w stanie wyróżnić zwykły sklep na tle innych. Samodzielne przygotowywanie materiałów to w prawdzie dużo tańsza opcja, niesie jednak ze sobą poważne straty i działa jedynie w przypadku, kiedy sklep odzieżowy jest jedynym w promieniu kilkunastu kilometrów i konsumenci nie mają innego wyjścia, jak się do niego udać. Wtedy jakość promocji jest tutaj bez znaczenia. Jeżeli jednak istnieje konkurencja, warto zlecić to zadanie profesjonalnemu grafikowi. Wielu z nich reklamuje się w Internecie, więc nie powinno to stanowić problemu.