Skuteczność banerów reklamowych

Reklamodawcy najczęściej stosują banery reklamowe, które zdolne są zaprezentować każdy produkt w jak najlepszym świetle. Jak wskazują wyniki sprzedaży, jest to sposób bardzo skuteczny i wart uwagi.

Taka inwestycja to na pewno nie są pieniądze wyrzucone w błoto. Bez trafionej reklamy firma nie ma racji bytu na rynku. Banery reklamowe docierają do niezliczonej ilości potencjalnych klientów. Przyciągają uwagę wielkimi napisami i kontrastowymi barwami. Jednak najważniejsza jest nie forma reklamy, a jej przekaz. Hasło musi być łatwe do zapamiętania. Świetnie sprawdzają się tu skrzydlate słowa, czyli przekształcone na potrzeby reklamy znane już związki frazeologiczne czy powiedzenia.

Tworząc baner należy zapomnieć o pastelowych, monotonnych kolorach. Są one niemalże niewidoczne z dalszej odległości. Zbyt duża ilość tekstu również jest przesadą. Jest ona wręcz przytłaczająca, a odbiorcy wolą formy obrazkowe. Umieszczając krótki napis należy pamiętać o jego odpowiednim wyeksponowaniu. Musi się on wyróżniać na tle baneru. Tekst powinien powinien być umieszczony na wysokości wzroku odbiorców, aby zapewnić im jak największy komfort. Maksimum treści powinno być wyrażone w minimum słów i znaków. Chwytliwym hasłem jest tzw. call to action. Jest to skłonienie konsumenta do działania, czyli zakupu reklamowanego produktu lub skorzystania z prezentowanej usługi.

Należy także uwzględnić lokalizację baneru. Musi być on postawiony możliwie w centrum miasta, aby stał się rozpoznawalny i warty zapamiętania. Miejsce postawienia reklamy należy dopasować do grupy zainteresowanych. Przykładowo prezentowanie zabawek będzie najskuteczniejsze w pobliżu przedszkoli, a artykułów szkolnych w obrębie wszelkich szkół. Wykonanie jest równie ważne jak zaprezentowanie. Banery muszą być odporne na wszelkie nawet ekstremalne warunki atmosferyczne.

Dodatkowym atutem będzie zastosowanie podświetlenia. Dzięki temu wszystko będzie dokładnie widoczne także w nocy. Internet dostarcza wielu ekstrawaganckich inspiracji, jak na przykład wprowadzenie efektu 3D.