Promocja dla najmniejszych

Własny biznes to spore wyzwanie, zwłaszcza dla tych, którzy nie posiadają dużego kapitału początkowego albo ich działalność skierowana jest do bardzo wąskiej grupy klientów. W tym wypadku warto zainteresować się drukowanymi materiałami promocyjnymi. Są one stosunkowo tanie i trwałe, a przy odrobinie pomysłowości również skutecznie przekazywać konsumentom informacje o firmie. Promocja małej firmy jest możliwa, wymaga jednak trochę pracy i cierpliwości.

Ulotki zamiast wizytówek

 

Wielu przedsiębiorstw mylnie utożsamia wizytówki z ulotkami, rozdając je na prawo i lewo. Zostawiają je w sklepach, żeby ich klienci mogli je znaleźć i być może zadzwonić. Jednak wizytówka to nie forma masowej promocji, a elegancki sposób podania informacji potencjalnym partnerom biznesowym. Dlatego też, jeżeli mały biznes chce się promować, powinien postawić na ulotki. Dobrze zaprojektowane i czytelne, a także zwracające uwagę dzięki odpowiednim kolorom i charakterystycznym elementom, jakie przywodzą na myśl logo firmy oraz są w zgodzie z jej komunikacją wizualną.

 

Promować się z rozmachem

 

Jeżeli jednak mała firma pragnie pokazać się z innej strony, np. zaoferować swoim klientom coś nietypowego, ale wciąż związanego z ich promocją, można wykorzystać nowoczesny rodzaj kampanii teaserowej z wykorzystaniem plakatów. Jej głównym zadaniem jest zaintrygowanie konsumentów oraz wzbudzenie w nich chęci poznania tajemnicy kryjącej się za pozornie prostym obrazkiem. Trzeba jednak pamiętać, że plakaty teasery to cała seria, nie pojedyncze strzały, które pojawiają się w przypadkowych miejscach.

 

Blask jakości

 

Dobrym pomysłem jest również – jeżeli posiada się punkt stacjonarny – przygotowanie nietypowej witryny wystawowej. Zabawne obrazki rysowane ręcznie na szybie wzbudzają zainteresowanie. Mogą to również być gotowe naklejki o ciekawym motywie, które w połączeniu z klimatem w środku (świetnie widocznym dzięki przezroczystym elementom) pokazują odbiorcom odpowiedni przekaz. Może to również być broszura o charakterystycznym kształcie czy naklejka z logo i zabawnym tekstem do przyklejenia na okładkę notesu.

Jest to tylko kilka prostych sposób, dzięki którym małe firmy są w stanie zaistnieć w świadomości klientów.