Menu dla restauracji do druku

W każdej restauracji ważny jest nie tylko klimat, ale również aspekt wizualny. I dotyczy to nie tylko mebli, czy ogólnego wystroju, lecz wszystkich szczegółów, które przekładają się na obraz restauracji w oczach gości. A jednym z takich szczegółów jest menu. Z pozoru może wydawać się mało znaczącym elementem, z drugiej jednak strony, jeśli jest estetycznie przygotowany, zachęca do skorzystania z oferty restauracji.

Jak Cię widzą …

Człowiek, czy tego chce, czy nie, bardzo często ocenia różne miejsca czy rzeczy przez pryzmat swoich wyobrażeń. A restauracja jest tego doskonałym przykładem. Wyobraźmy sobie bowiem menu wydrukowane na szarym papierze, które po kilkukrotnym przejrzeniu jest już pogniecione. Patrząc na takie menu wielu z nas pomyśli sobie, że właściciele restauracji to fleje, skoro nie dbają o swój wizerunek i podają gościom takie obskurne menu. Automatycznie więc zaczniemy zastanawiać się, czy jeśli chodzi o posiłki, również otrzymamy coś, co przygotowane jest z byle jakich składników, i w byle jaki sposób. Dlatego właśnie menu powinno być eleganckie i zadbane.

Strony, które zachęcają do złożenia zamówienia

Nie sama okładka decyduje o tym, czy goście mają ochotę zamówić coś z karty. Również poszczególne strony menu muszą być kuszące. Projektanci przygotowując więc menu dla restauracji do druku, dbają o to, aby każda strona pozytywnie wpływała na odbiór restauracji przez klienta. W pierwszej kolejności wybierają czcionkę i układ napisów, który sprawi, że całość będzie wizualnie przyjemne. Następnie dobierają elementy dekoracyjne, które stanowić może drobna grafika. Dbają przy tym, aby wszystko doskonale się ze sobą komponowało. Dzięki temu każda strona wygląda elegancko, a zawarte na niej serwowane dania po prostu są znacznie bardziej kuszące.

Jeśli nie chcesz, aby Twoi goście wychodzili z restauracji nie zamawiając niczego z karty, to musisz zadbać o to, aby była ona pozytywnym wizerunkiem tego, co serwujesz. Zaprojektowane w sposób estetyczny i ciekawy menu z pewnością będzie zachęcało do składania zamówień, podczas gdy szare czy chaotyczne, będzie raczej zniechęcało gości.