Druk firmowych pocztówek – jak zrobić to dobrze?

Jest wiele sposobów na pozyskiwanie klientów i wzbudzanie w nich pozytywnych skojarzeń z firmą. Jednym z nich jest druk pocztówek firmowych. Spersonalizowane kartki mają za zadanie wzbudzenie w odbiorcy pozytywnych emocji i uczuć odnośnie firmy. Mimo tego, że mogą one wydawać się nieco przestarzałym sposobem, zwłaszcza w okresie popularności poczty elektronicznej, niemniej jednak firmowe pocztówki zawsze warto mieć w zanadrzu.

Jak wykorzystać pocztówki w firmie?

Najczęściej kartki firmowe wysyłane są do klientów i kontrahentów w okresie świątecznym. Boże Narodzenie i Wielkanoc to doskonałe okazje do przekazania na ich ręce życzeń w imieniu firmy i dyskretne przypomnienie o jej usługach. Jednak firmowe pocztówki można wysyłać także latem – z życzeniami udanego wypoczynku, lub jako formę podziękowania za współpracę lub udane transakcje.

Druk pocztówek – co warto wiedzieć?

Przede wszystkim, należy pamiętać, że nakład drukowanych pocztówek nie powinien być zbyt duży. Zwłaszcza okolicznościowe kartki mogą być wysyłane tylko w określonym okresie w roku, po czym zwyczajnie tracą swoją ważność. Wybieranie mniejszych nakładów daje możliwość dopasowania drukowanych kartek do aktualnych potrzeb i pory roku.

Drukarnie oferują wiele rodzajów papieru, na którym mogą być drukowane firmowe kartki. Od przedsiębiorcy zależy, czy zdecyduje się na tradycyjny, błyszczący karton, czy też wybierze nieco bardziej efektowny papier kredowy. Dodatkowo dostępne są efekty lustrzane, perłowe i matujące, dzięki którym firmowa pocztówka ma szansę stać się jeszcze bardziej efektowna.

Co powinno znaleźć się na pocztówce firmowej?

Elementem, którego na kartce firmowej nie może zabraknąć, jest logo firmy. Musi być ono umiejętnie dopasowane do reszty kartki, by nie wysuwało się na pierwszy plan, ale harmonijnie stanowiło część całości. Równie ważne, jak odpowiedni obrazek, są słowa wydrukowane na odwrocie. Mają one za zadanie wzbudzić w odbiorcy miłe skojarzenia i pozytywne uczucia, zapewniając firmie odpowiedni wizerunek i pamięć klientów.