Dobre i skuteczne szyldy reklamowe – czyli jakie?

Solidnie wykonane i starannie zaprojektowane szyldy reklamowe to dziś podstawa prowadzenia udanego biznesu – niezależnie zupełnie od tego, w jakiej branży biznes ten się rozwija. Zanim jednak zamówi się firmową wizytówkę w postaci szyldu warto wiedzieć, czym powinny charakteryzować się dobre nośniki reklamowe tego typu.

Różnorodne wielkości

 

Szyldy reklamowe mogą być bardzo różne – od tych małych tabliczek, po wielkie, zajmujące znaczne powierzchnie. Mogą być umieszczone zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku. Ich cel jednak jest zawsze taki sam – powinny jak najskuteczniej informować potencjalnych klientów o usługach oferowanych w danym miejscu.

Ważne zdjęcie

 

Wysokiej jakości fotografia, najlepiej o rozdzielczości co najmniej 300 dpi (choć w mniejszych projektach wystarczy, by była choćby równa wartości 72 dpi), to główny wyznacznik zainteresowania tym, co przedstawia szyld reklamowy. Najważniejsze bowiem pozostaje to, by punkt usługowy został dobrze i wyraziście oznaczony. Jakość grafiki ma tu znaczenie pierwszorzędne. Warto pamiętać więc, że obrazy drukowane na szyldach powstają w oparciu o wykorzystanie kolorystyki CMYK

Precyzja wykonania

 

Szyldy reklamowe wykonane być mogą z rozmaitych materiałów, a listę rozpoczyna PCV czy blacha ocynkowana. Droższym rozwiązaniem może być szyld z dibondu z naklejką bądź zadrukiem. I w tym ostatnim przypadku największe pole do popisu mają zarówno wykonawcy szyldu, jak i inwestorzy. Wybierać mogą spośród różnych rodzajów powierzchni: od gładkiej, po lustrzaną lub szczotkowaną.

Czytelność ponad wszystko

 

Nieskomplikowany, lecz widoczny z daleka i absolutnie niewprowadzający w błąd, przemyślany projekt szyldu reklamowego decyduje o tym, że czytelność prezentowanego przekazu jest bardzo duża. A to wszystko wiąże się z poprawną identyfikacją przez klienta.

A jeśli o czytelności mowa, dobrze byłoby też wspomnieć o emocjach, które budzić powinny dobrze zaprojektowane szyldy. I bynajmniej nie chodzi o złe emocje czy agresywny, nieatrakcyjny przekaz. Nic w tym stylu. Projekt szyldu ma możliwie jak najlepiej trafiać w potrzeby i gusta konkretnych odbiorców.